معرفی برترین تولیدکنندگان لوله کاروگیت در ایران

تولید کنندگان لوله کاروگیت

بسیاری از کارفرمایان همواره دغدغه‌ی انتخاب بهترین تولید کننده لوله کاروگیت را در ذهن خود می‌پرورانند. درهمین رابطه بایستی بدانید که تولید کنندگان متعددی در میهن عزیزمان ایران، مشغول به ساخت پایپهای کاروگیتی و تجهیزات مرتبط با آنها هستند.

امروزه لوله کاروگیت که با نامهای لوله‌های آکاردئونی فاضلاب و لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی نیز شناخته میشود، گزینه‌ای ایده آل برای انواع پروژه‌های انتقال آب/فاضلاب، زهکشی، پلسازی و زیرسازی معابر، غلاف کشی کابلها و فیبرهای نوری، احداث کالورت و کانیو، واحدهای پیش ساخته کمپی و… بشمار می‌رود. به‌همین دلیل است که توجه به مقاومت مکانیکی و کیفیت ساختاری این تجهیزات، بسیار پراهمیت است.

برخی از سازندگان نامتعارف و نامعتبر، به اقدامات شیطنت آمیزی همچون اضافه‌سازی گرانول به مواد اولیه پلی‌اتیلن دست می‌زنند. بدین ترتیب اگرچه هزینه‌های تولید لوله کاروگیتی را پایین می‌آورند. اما محصولی شدیداَ ضعیفتر را به مشتریان تحویل می‌دهند!. بنابراین پرواضح است که تیم‌های خرید، بایستی با تولید کنندگان معتبر لوله‌های فاضلابی در کشور آشنایی داشته باشند. در ادامه به معرفی تولیدکنندگان معتبر لوله های کاروگیت می پردازیم.

کارخانه ناب ملل در سمنان و قزوین

کارخانه لوله دوجداره فاضلابی ناب ملل

یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوله کاروگیت، کارخانه ناب ملل می باشد. گروه صنعتی ناب ملل را امروز همگان به عنوان سومین تولید کننده لوله کاروگیت سایز 4000 میلیمتر (معادل قطر دهانه 4 متر) در سطح جهان می‌شناسند. موضوعی که برای صنعت تولید پایپ در ایران، قطعاَ افتخار آمیز خواهد بود.

وجود کادر فنی و مهندسین خوش‌فکر و نخبه، سیستمهای نوین تولید، استفاده از مواد اولیه درجه‌یک، چک دائمی محصولات تولیدی توسط کارشناسان متبحر و آزمایشگاه‌های منطبق با استانداردهای جهانی و…، همه و همه موجب شده تا گروه صنعتی ناب ملل، رد پای محکمی را در بسیاری از پروژه‌های ایران و برخی کشورهای همسایه، از خود به جای گذاشته باشد.

یکی دیگر از کارخانه‌های تولید کننده لوله کاروگیت شرکت سعادت توان است که بعنوان همکار در حال تولید لوله‌های مزبور می باشد.

شرکت گاز لوله (قدر سابق) در ساوه

کارخانه لوله کاروگیت قدر (به این شرکت گازلوله هم گفته می‌شود) در ساوه قرار گرفته است. این مجموعه، شرکتی دولتی بوده و تولیدات آن از کیفیتی عالی برخوردار می‌باشد. برای خرید لوله‌های کاروگیتی ساوه می بایست حتما در قالب سربرگ شرکت، درخواست رسمی خود را برای آنها ارسال نمائید. شهرک صنعتی کاوه در شهر ساوه، بدلیل:

  • قرار گرفتن در مرکز کشور؛
  • و در عین حال نزدیک بودن به شهر تهران که پروژه‌های زیادی در پایتخت ایران در حال انجام است،

دارای مزیت رقابتی قیمت می‌باشد. درمجموع میتوان گفت که کارخانه‌های واقع در ساوه، عموما در بحث تولید بسیار پرقدرت عمل نموده‌آند. قدر اتصال در شهر ساوه، بلحاظ حضور مستمر در پروژه های انتقال فاضلاب نیز بسیار مطرح می‌باشد.

شرکت قدر اتصال با وجود تعداد 6 خط، تقریبا در سایز پایین تکمیل‌ترین کارخانه لوله کاروگیت ایران محسوب می‌شود. لیکن بدلیل عدم وجود سایزهای بالا، همواره از قدرت شرکت ناب ملل در این زمینه‌ها بهره برده است. تبادل دانش میان دو شرکت قدر اتصال و ناب ملل، باعث شده است همکاری در حد جوینت ونچر پیش رفته و تقریبا سود بازرگانی در هنگام سفارش گذاری از طریق وندور حذف شود.

شرکت جوی گستر اصفهان

تولید کننده لوله فاضلابی در اصفهان

از مهمترین تولید کنندگان لوله کاروگیت در اصفهان، شرکت جوی گستر می‌باشد. پرداختن به وضعیت تولید در استان اصفهان، از آن‌جهت حائز اهمیت است که دارای تقاضاهای زیادی می‌باشد. لوله کاروگیت اصفهان بدلیل وجود:

  • تعداد بسیار زیاد شهرک صنعتی
  • استقرار شرکتهای فولاد مبارکه و ذوب آهن،
  • نیروگاه محمد منتظری،
  • و موقعیت سوق الجیشی اصفهان و در مرکز قرار گرفتن این استان و شهر،

دارای سرچ زیادی در اینترنت می‌باشد. مجموعه کارخانجات ناب ملل در این راستا با تامین انباری به مساحت 21 هکتار و دپوی سایزهای مختلف لوله کاروگیت در اصفهان، آمادگی خود را برای تامین لوله‌های دوجداره پلی اتیلنی برای خریداران اصفهانی اعلام می‌نماید.

نشاگستر پردیس در قزوین

لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی قزوین

لوله فاضلاب دوجداره نشاگستر در شهر قزوین نیز، بعنوان یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده لوله‌های کاروگیت در ایران در حال فعالیت می‌باشد. مدیریت شرکت نشاگستر، در اختیار مهندس کاشی با سابقه ای درخشان در امور تولید می باشد. لیکن بدلیل کوچک بودن فضای کارخانه این شرکت، قادر به راه اندازی بیش از دو خط تولید نیست. همین امر به گسترش فعالیت گروه صنعتی ناب در شهر قزوین کمک نموده است و تقاضاهای گسترده ای همواره برای خرید لوله آکاردئونی فاضلاب، وجود داشته است.

درحقیقت تولید لوله کاروگیت در قزوین و مسلماَ پاسخگویی به نیازهای صنعتی این استان، بیشتر از سوی کارخانه ناب ملل در معیت کارخانه نشاکستر صورت می‌پذیرد. هردو کارخانه با تکیه بر علم روز دنیا، در پی ارائه‌ی محصولاتی:

  • ارزان و
  • البته باکیفیت و مقاوم،

تلاش می‌کنند.

مجموعه خوشنام خراسان در مشهد

سفارش تولید لوله کاروگیت در مشهد

مجموعه‌ی خوشنام خراسان از تولید کنندگان برتر لوله کاروگیت در مشهد بشمار می‌آید. مجموعه‌ای که در بحث تولید لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی در سایزهای 160 تا 500 میلیمتر، فعال است. لازم به ذکر است که در شهر مشهد فقط همین یک تولید کننده وجود دارد. کارخانه لوله کاروگیت مشهد بدلیل:

  • وجود کارخانجات صنعتی بسیار زیاد و
  • وجود پروژه‌های بسیار عظیم عمرانی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)،

قطعا می بایست دارای تمامی خطوط تولید منجمله سایزهای 600 و بزرگتر باشد. درحالی که شرکت خوشنام خراسان صرفا توان تولید سایزهای 160 تا 315 میلیمتر را دارد و در مابقی موارد، شامل تمامی سفارش های لوله‌های فاضلابی مشهد، شهرداری های مناطق چند گانه مشهد الرضا و شهرهای همجوار توسط کارخانه لوله کاروگیت ناب ملل تامین می‌شود.

قدیر لوله پاسارگاد در گرمسار

در شهرک صنعتی گرمسار نیز یکی از تولید کننده‌های لوله کاروگیت محبوب کشور، در حال تولید لوله‌های دوجداره فاضلابی است. نام این شرکت قدیر لوله پاسارگاد می باشد. مایه‌ی مباهات است که شرکت قدیر لوله نیز در صورت شرکت در مناقصه‌های بزرگتر از سایز 1400 میلیمتر، از ناب ملل بعنوان همکار چندین و چند ساله‌ی خود استفاده می نماید. بدون شک محصولات تولیدی کارخانه لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی گرمسار، در زمره‌ی دقیقترین و مستحکمترین محصولات حوزه آب و فاضلاب کشور قرار دارد.

همانگونه که پیشتر نیز عنوان‌شد، تمرکز گروه صنعتی ناب ملل بیشتر بر روی لوله‌های سایز بزرگ قرار دارد. امری‌که موجب شده تا شاهد ساخت انواع محصولات به عاریت گرفته از کاروگیت‌ها باشیم. محصولاتی نظیر:

و… که همگی برای مقاومت و ایستادگی در برابر ضربات مکانیکی، شرایط دمایی مختلف، سیالات شیمیایی/اسیدی و فشارهای خارجی وارده، از لوله‌های کاروگیتی در بدنه‌ی خود استفاده می‌کنند.

کارخانه‌های آبساران و مجد ایرانیان در شیراز

بازار فروش لوله های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی در شیراز از دو جهت، حائز اهمیت بسیار زیادی می‌باشد:

  • اول آنکه شیراز بعنوان نزدیک ترین بازار به عسلویه که پروژه‌های نفتی / گازی بسیار زیادی در این ناحیه در حال اجراست، در قالب رفرنس اصلی تامین لوله کاروگیت فاضلابی توسط شرکتهای در حال اجرای پیمان در عسلویه، شناخته میشود.
  • و دوم آنکه، شیراز خود دارای زیرساخت های بسیار زیادی می‌باشد. گردشگر پذیر بودن این استان که سالانه چندین میلیون نفر را به سوی خود می‌کشاند، دیگر عاملیست که شبکه‌های زیرساختی شیراز را نیازمند توجه بیشتر می‌نماید.

فلذا گروه صنعتی ناب ملل با توجه به این پتانسیل عظیم، اقدام به تأسیس انبار ویژه در شیراز نموده است. اقدامی که با استقبال کارفرمایان بسیاری همراه بوده است و همواره نیازهای گسترده‌ای در پروژه‌های این استان، از سوی کارخانجات تولیدی هلدینگ ناب تأمین می‌گردد. چنانکه شرکت ناب ملل همواره از تمامی سایزهای:

  • 200 میلیمتر؛
  • تا 1000 میلیمتر،

مقدار 3000 متر لوله با مقاومتهای مکانیکی مختلف و استاندارد را تولید و انبار می نماید. (تا بتواند با سرعت، پاسخگوی نیاز پیمانکاران پالایشگاه‌ها و شرکتهای پتروشیمی و نفت مستقر در استان شیراز باشد)

کارخانه آذرآوند، تدبیر نوین سازان، و کاریزآب در تبریز

خرید لوله کاروگیت تبریز بدلیل وجود شرکتهایی نظیر: تدبیر نوین سازان، آذر آوند و دند لوله، تقریبا بازار اشباعی دارد. البته به جرأت می توان گفت که بخش زیادی از ظرفیت این شرکت‌ها خالی است. لذا در صورتی که بدنبال تامین لوله‌هایی ارزان هستید، قطعا بازار خرید لوله‌های فاضلابی تبریز میتواند برایتان گره گشا باشد. مجموعاَ عواملی نظیر:

  • بازار رقابتی،
  • دوری از تامین کنندگان مواد اولیه،
  • دوری از شهرهای شرقی و جنوب شرق کشور
  • و در ادامه هزینه حمل بسیار زیادی که به خریداران لوله کاروگیت تبریز تحمیل خواهد شد،

باعث می‌شود تبریز در این زمینه در حاشیه قرار گیرد. چنانکه بمنظور ماندن در بازار رقابت، مجبور به کاهش سود بازرگانی و تولید خود شود. بدنیست بدانید که تبریز بلحاظ انجام امور زیرساختی شهری در زمره‌ی شهرهای پیشروی ایران قرار دارد. همچنین دارای محصولات کشاورزی متنوع و صنایع مختلف و بزرگی نیز می‌باشد. بدین معنی که پتانسیل استفاده از لوله‌های دوجداره پلی اتیلنی در این ناحیه زیاد است.

خرید لوله‌های کاروگیتی فاضلابی در شیراز

شرکت جهاد زمزم و آبان توسعه بسپار در اهواز

اهواز (مرکز استان خوزستان)، بعنوان نفت خیزترین استان کشور شناخته میشود. به‌لطف بهره بردن از بودجه 2 درصدی درآمدهای نفتی، اهواز دارای پروژه‌های زیادی منجمله:

  • پروژه‌های پایین دستی وزارت نفت،
  • استخراج گاز و
  • پروژه‌های شرکتهای زیر مجموعه پتروشیمی های بزرگی همچون مارون و امیرکبیر،

می باشد. همچنین زهکشی زمینهای اطراف رود کارون، نیاز به لوله کاروگیت در سطح استان خوزستان و اهواز را بسیار بالا برده است. ناگفته نماند که حجم کشاورزی:

  • نیشکر؛ و
  • برنج

نیز در این استان بسیار بالاست و به لطف آب و هوای خاص اهواز، باغات و گلخانه‌های زیادی نیز مشغول به کار هستند. بنابراین نیاز به پمپاژ ثقلی آب از تالابها و دریا به مزارع و راه اندازی سیستمهای آبیاری قطره ای متعدد برای باغات و گلخانه‌ها، افزایش تقاضاها را برای انواع سایزبندی لوله آکارئونی فاضلاب در اهواز افزایش داده است.

از این رو شرکت آبان توسعه بسپار بعنوان همکار کارخانه لوله کاروگیت ناب ملل در اهواز، مزیت کاهش هزینه حمل را برای مشتريان اهوازی به ارمغان آورده است.

شرکت ناب زیست در گیلان، مازندران و گلستان

بدلایل متعددی نظیر:

  • بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی،
  • گسترش شهر نشینی در گیلان، مازندران و گلستان،
  • گردشگر پذیر بودن تمامی روستاهای این استانها و نیاز به تقویت خطوط فاضلابی روستایی،
  • وجود رودخانه‌ها و تالاب های متعدد
  • قرارگیری دریای کاسپین در نوار خطی این استانها،
  • حجم بالای اراضی کشاورزی و نیاز به پمپاژ ثقلی آب از کانالها به درون زمین های کشاورزی،
  • گسترش ویژه‌ی سیستم های آبیاری قطره ای در این استانها و…،

خرید لوله کاروگیت در مازندران، گیلان و گلستان، با حجم تقاضاهای بسیار زیادی در سالیان اخیر روبرو بوده است. ضمن اینکه بدلیل هوای پررطوبت این استانها، نیاز به استفاده از لوله‌های ضدزنگ و قدرتمندیست که هم دچار خوردگی و پوسیدگی نشوند. و هم در برابر تغییرات ناگهانی آب و هوا، مقاوم باشند.

لازم بذکر است که تعداد کارخانجات صنعتی در این استانها، در قیاس با شهرهای خشک چندان زیاد نیست. اما من حیث المجموع، بازهم میتوان اذعان داشت که صنایع گسترده‌ای در گیلان، مازندران و گلستان متمرکز شده‌اند.

شرکتهای آوند پلاست و آب حیات کرمان

مسلماَ میتوان گفت که بازار لوله کاروگیت کرمان، برای بسیاری از تولید کنندگان ناشناخته مانده است. این درحالیست که:

باتوجه به پروژه‌های انتقال آب متعدد، احداث جاده‌های دسترسی دهنده به نقاط کویری و همچنین کشت محصولات متنوع در شهرهای جیرفت، زرند، بم، رفسنجان، کهنوج، بردسیر و…، بازار لوله کاروگیت در کرمان از پتانسیل بالقوه‌ای برخورد می‌باشد.

بخاطر داشته باشید که از یکسو محصولات کشاورزی استان کرمان، دارای اهمیت گسترده‌ای در مقیاس جهانی بوده و ارز آوری ویژه‌ای را برای کشور به همراه دارند. و از سوی دیگر نیز بایستی اشاره داشت که استان کرمان، اقلیمی کویری داشته و بسیار کم آب است. بنابراین بهره گیری از سیستم‌های آبیاری قطره ای مبتنی بر انواع لوله کاروگیت سایز کوچک، در این استان بسیار رایج می‌باشد. البته فاصله‌ی زیاد با تهران، موجب افزایش هزینه‌های حمل و بالطبع افزایش قیمت تمام شده‌ی محصول میشود.

نکته: خاکهای مناطق کویری، عمدتاَ بسیار ناپایدار می‌باشند. این مسئله برای برخز از نقاط حاشیه کویر استان کرمان نیز صدق می‌کند. چنانچه به دنبال اجرای پروژه‌های انتقال آب بر روی اینگونه خاکهای ناپایدار باشید، استفاده از لوله‌های کاروگیت فاضلابی، یک انتخاب ایده آل خواهد بود. زیرا سطوح شیاردار خارجی این محصولات، میتواند ایستایی مناسبتری را ارائه دهد.

تأثیر هزینه‌های حمل بین استانی

هزینه حمل در قیمت لوله پلی اتیلن فاضلاب بسیار موثر است. به فرض مثال برای پروژه ای که در مشهد در حال اجراست، یک کارخانه لوله دوجداره فاضلابی در بندرعباس، بسیار سخت است که بتواند با کارخانه این نوع لوله‌ها در مشهد رقابت کند. چرا که درون این مدل پایپ‌ها خالی بوده و هزینه حمل بقدری زیاد است که می بایست حتما تولید کننده لوله کاروگیت بومی پیدا نمود.

بعنوان یک مثال تجربی میتوان گفت که برای انتقال لوله‌های کاروگی از شیراز تا مشهد، سرشکن کردن این هزینه حمل روی قیمت خود لوله، مساوی است با 10 درصد افزایش قیمت نهایی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *